Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KU

K86a22r12e55l 96U79r87b14a16n

13. 5. 2015 13:01

Souhlasím s tím, že tohle nemá s maturitou z ČJ nic společného. Tohle by šlo uznat, jako nějaký test ze znalosti jazyka pro cizince. Pro rodilého mluvčího jsou otázky na význam vět a doplňování slov do vět naprosto triviální záležitostí. A druhá polovina otázek je o všeobecném rozhledu, ne o jazykové, nebo literární vzdělanosti. To, že u každé otázky jsou navíc 4 možnosti, jako odpověď je už zcela úsměvné. Naprosto to bortí jakoukoli možnost individualismu při psaní odpovědí a zjednodušuje to test nápovědou a eliminací naprosto stupidních možností.

1 1
možnosti
Foto

Je mi líto, ale ať se koukám, jak se koukám, vidím spíše blbost na straně studentů, než na CERMAT. Jasná indicie to podala pod nos fakticky i pitomcům. Můj oblíbený spisovatel je též E. A. Poe, tudíž se mi také nelíbí, že na něm studentíci pohořeli, Palladia fakt není Afrodités, ale zajímalo by mě, do jaké skupiny jej řadíte i pro Poeho sklony k temným a drastickým koncům.

7 1
možnosti
OR

O16s31k46a75r 10R19a98z81á95k

14. 5. 2015 15:59

Palladia? Snad Pallas. ;-)

2 1
možnosti
MZ

Že se jedná o hloupou otázku (myslím příjmení Jidáše), o tom ani nehodlám debatovat. Nad čím se chci ale pozastavit, z jakých nesmyslů se skládá maturita. Co má nějaký "obecný přehled" s tím, co se člověk učil 4 roky na střední škody. Jak mohou u maturity zkoušet něco "všeobecného". Naprostá hloupost.

2 17
možnosti
KP

na prijmeni Jidase se nikdo nepta. pokud nekdo nevi, kdo je zradce z Noveho Zakona, tak by si mel vytahnout hlavu z fejsbuku a zacit treba neco cist nebo se obcas podivat na neco v televizi nebo v kine.

za meho skolniho veku za totality byla bible sproste slovo, v kostele jsem v zivote nebyl a presto vim, kdo byl jidas iskariotsky. jak se mi to asi prihodilo?

25 1
možnosti
LN

L39u37d64ě82k 53N64o74v36ý

12. 5. 2015 15:29

Hysterie kolem "závanu" Bible v maturitě je až ostudná. Nemusí člověk věřit v Boha, ale měl by alespoň znát prazáklady celé naší civilizace. A je prostě faktem, že to byla církev, která byla hlavním hybatelem v šíření vzdělání a vědy mezi prostý lid. To je její největší přínos, který církvím nelze upřít, ať už si o nich myslíme cokoli (a že mají másla na hlavě hodně). Není to zas až tak dlouho, co tuto úlohu od církví převzal stát. A z druhého pohledu, jestliže se jedná o maturitu z literatury, pak nás nemůže pohoršovat, že se v ní vyžaduje jedna ze základních znalostí jedné z nejvýznamnějších knih naší historie (opakuji - bez ohledu na to, co si myslíme o víře, Bohu i Bibli samotné - její významnost je prostě fakt). To bychom se mohli dostat do situace, že budeme řešit, které všechny knihy mohou někoho pohoršovat nebo jen nezajímat. Dobře, nezajímá tě Bible, tak prostě nemáš za tuto otázku bod, smůla. :-)

15 1
možnosti
GM

pokud je v osnovách všech škol a je to povinná literatura tak to beru, ale silně o tom pochybuji. Mám vysokoškolské vzdělání a "nedržela" jsem pomalu Bibli v ruce. A nikdo se mě na ni nikdy neptal. A žiju! Chtěla bych vidět, jak byste ji jako teenageři četli. V dnešní době! Dávno mi není 19, ale vyprdla bych se na to stejně tak...

Znalost Bible moje účty nezaplatí. Kdyby se raději školství zaměřilo na to, jak neotrávit stát "výborně" vyučenými kuchaři apod., kdyby radši místo testů z kravin sypal peníze do praxe. Praxe praxe a praxe. Odborné znalosti a praxe. A pokud jde o všeobecná gymnázia? Dobře. Ať si přečtou Bibli. Budoucí technici a lékaři - těm se to bude poté moc hodit. Chcete předepsat antibiotika? Hm, no já nevím, četl jsem při studiích hlavně Bibli!

1 9
možnosti
VM

Maturoval jsem 3 roky zpátky.

Na žádnou ze státních částí maturity jsem se neučil ani minutu. Z písemného testu jsem odešel přibližně v půlce. Otázky byly zaměřeny především na rozum a logiku, nikoliv na memorování. Samozřejmě že tam byly otázky, které jsem nevěděl (většinou gramatika - malý/velký písmena neovládam dodnes :D).

Výsledek ? Tušim za 2.

4 0
možnosti
BK

Malý/velký písmena většinou z gramatikou vůbec nesouvisejí, to je čistě pravopisná záležitost.

0 0
možnosti
Foto

Státní maturita je naprostá fraška... Ta čeština teda kor, to snad nemůžou myslet ani vážně... Jsem měl v roce 2002 těžší přijímačky na gympl...

3 0
možnosti
PH

P37e63t31r 34H35o45r82á73k

11. 5. 2015 23:30

Příjmení Jidáše Iškariotského je zábavná hra se slovy: Aramejské Ish-Karijá znamená “lhář”, a nebo “ten falešný”…

0 1
možnosti
KP

Iš je hebrejsky muž a Kariot jméno vesnice. Jidáš byl prostě muž z Kariotu.  O žádném iškarijá jsem v životě neslyšel.

4 0
možnosti
OH

Snad by ti dnešní ufňukaní dárečci mohli znát aspoň toto:

https://www.youtube.com/watch?v=mK4_qT5Xjr0

2 0
možnosti
IM

jednonuduše:    autorka má pravdu - dotaz na Starý zákon ?no není to pro maturantíky až moc daleko? :D - test je spíš o pravidlech a rychločtení / ne o kráse jazyka!!! - test je splácanina - čili ?neutekl nám nějak princip / smysl??? chudák náš malebný, květnatý, mateřský jazyk...

1 0
možnosti
OR

O18s10k21a19r 39R87a15z38á28k

14. 5. 2015 16:01

Jen pro pořádek - dotaz byl na Nový zákon. Ani to už lidé nerozlišují?

1 0
možnosti
KN

K56a77r89e32l 34N70o79v26á84k

11. 5. 2015 20:07

Spolužačka měla u maturity pětky a nikomu s kluků to nevadilo, stejně jako jí nevadilo, že jí nikdo nekouká do očí.

Tahle Asiatka je jedničkářka na první pohled, ale lidem to je při osobním styku k ničemu.

0 3
možnosti
VM

Tož asi záleží na prioritách (jak slečny, tak ostatních). Že jí to nevadí ? Co jí zbývá, když je to pětkařka. Když chce být celý život za dě*ku, budiž jí přáno.

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8252x
Společnost se dělí na:

Vegetariány a "Pouze-kuřecí-maso-jím".
Šprty a "Já-jsem-se-to-fakt-neučil!"
Boháče a snoby s půjčeným značkovým sakem.
Zloděje a kamarády, co nevrací dluhy.
Dospělé a velké vzrůstem.
Cikány a bílé recidivisty.
Kuřáky a nekuřáky s cigárem.
Ošklivé a upravené ve photoshopu.
Hip-hopery, vlastence, spodiny, vojáky, gympláky, kočičky a pejsky, ...

Je to tragikomedie.

Seznam rubrik