Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zajímavé, že autorka blogu v polemice o Jidášovi neuvedla hned následující větu v textu: "Basile Corbette, udav se těmi třiceti stříbrnými!" To je přece indicie jako hrom, nebo autorka neví?:-)

2 1
možnosti
LN

L76u81d68ě13k 74N72o53v62ý

12. 5. 2015 15:13

Spíš má pocit, že i bez této indície to musí maturant se základním rozhledem vědět.. :-)

2 0
možnosti
ML

Díval jsem se na několik testů z matiky z předešlých roků. Mohu říct, že tu maturitu by udělal za 3 i dobrý dobrý žák v matice ze ZŠ. Asi polovina z těch otázek totiž testovala znalosti matiky ze ZŠ a i v té 2. polovině by šlo něco udělat se znalostmi pouze ze ZŠ. Jen asi 1/3 otázek byla na úrovni ryze střední školy.

Pokud tohle je pro současné maturanty tak těžké, že volají po zlehčení testů tak ať už rovnou volají po zrušení maturit vůbec.

Češtinu neumím posoudit, Čeština není můj rodný jazyk, neměl jsem ji na škole, proto jsem se ani nedíval na ty otázky

0 0
možnosti

Mimochodem, jaký je váš rodný jazyk? Česky píšete téměř bezchybně, jen názvy jazyků píšeme v češtině s malým písmenem, a to včetně češtiny samotné.

1 0
možnosti
JT

Kde by byl Jezis a vubec cele krestanstv bez Jidase. Jezis by se, az by se dostatecne vybouril, v klidu ozenil, mel spousty deti a umrel seslosti vekem. Totez asi i Petr. Nebylo by krestastvi, cirkev ani krizacke valky. Ono to ukrizovani byla vlastne asistovana sebevrazda. jezis vedel, co se na nej chysta, stacilo do te zahrady nejit a trosku protahnout posledni veceri, aby nebyla posledni.

8 3
možnosti
LV

Opakujete se, pane kolego....

0 0
možnosti
JV

J19o94s78e95f 20V97a61l85a

10. 5. 2015 19:59

s blogem nelze nez souhlasit.

5 0
možnosti
MM

pěkně napsané !!

A odpověď na otázku na závěr je určitě : "Josef Vágner,ZOO Dvůr Králové" ;-D

20 0
možnosti
JR

Tak to ještě, že jsme udělal maturitu ještě před tímhle nesmyslem co je teď. Jako ve státě, který je více méně ateistický, je potřeba znát bibli, tak abych věděl přesně jak se kdo jmenoval, docela zcestné. Co je to metonymie, jsem nevěděl tenkrát, natož dnes. A s nějaký rozborem básně jsem si hlavu opravdu nelámal :-P

1 27
možnosti
JV

J27o12s35e58f 70V92a43l71a

10. 5. 2015 20:05

inteligence a vseobecny rozhled jsou vlastnosti, ktere by mely byt maturantovi vlastni.  Bohuzel si spousta lidi mysli, ze schopnost vyuzivat fb a schopnost formulovat dotaz do internetoveho vyhledavace je dostatecnou znamkou dospelosti.........pokud nechci znat ceskou, evropskou a svetovou literaturu, tak se nemam hlasit na maturitu z cestiny. Howgh

26 0
možnosti
JM

J41i16ř11í 73M66í76k34a

9. 5. 2015 23:49

Já jsem zájem o literaturu získal až po škole. Tehdy to pro mě byl jen soubor mnoha jmen, pojmů a událostí, které mi byly prezentované skoro až výčtem. Pro množství informaci, které potřebují dětem "nalít do hlavy", se to asi jinak dělat nedá. Takovým způsobem pak nevzniká žádný vztah k oněm informacím - resp. nevzniká zájem ani jiný pozitivní vztah. 

Podobně je na tom dějepis.

Nevím, proč by měl být nějaký mnohosvazkový "obecný přehled", který musí každý znát. A taky může být zajímavý seznam událostí a prací, o kterých se vůbec neučí, a přitom mohou být pro nás osobně důležitější.

Proto bych celý princip testování zrušil, a nechal ve školách děti se aktivně zajímat o jejich téma. A pokud si žádné téma nezvolí, pak možná opravdu netouží po intelektuální cestě. Stát myslím ušetří, když se nebude snažit každému řídit život. A zaměstnavatel se v řadě oborů zajímá stejně spíš o skutečné reálné znalosti/praxi než jestli má dotyčný "papír".

Tady se nadává, jak už ten papír z VŠ, maturity ztrácí hodnotu, když "ho dostane každej", tak rovnou zrušme testování i ten papír samotný. Dodnes nechápu, k čemu je dobrý. Snad leda u oborů jako je doktor, kde by neznalost mohla ohrozit něčí život. Jidáš to myslím  nebude :-) A v minulé maturitě bylo prý, že prej kde zemřel J.A. Komenský. 

Jinak já osobně bych z maturity z ČR měl kdysi za 1, kdybych neměl celé ty roky z ČJ trojku. Nadrtil jsem se to všechno nazpaměť slovo od slova. Dodnes nechápu smysl, proč to bylo potřeba. Vlastně jsem se na  maturitu učil pouze tu literaturu, protože co se týče odborných věcí, kvůli kterým jsem na školu šel, tak tam jsem problém neviděl a matika mi celkem šla, tak jsem se na ni ani nekoukl snad. Ale literatura.. uf .. učit se tuny autorů za celá staletí.. proč?? :-) Ten rozhled stejně nikomu při obracení hamburgerů nepomůže.

0 2
možnosti
JV

J46o97s55e35f 28V46a30l12a

10. 5. 2015 20:34

vsechno je hrozne hezke -bohuzel s jednou, ale zavaznou vadou. Pokud se deti maji neco naucit, museji se "naucit se ucit" a to proste zadna zabava neni a neexistuje asi moc deti, kter by se ucily rady a dobrovolne. A testy-eventuelne zkousky- jsou proste jakysi vseobecny dukaz, jak jim to slo. Z toho duvodu existuje ve svete dvoji skolstvi - to "statni", ve kterem se bezke zkousi a udeluji vysvedceni, a soukrome -treba alternativni-, ktere vubec nemusi vydavat zadne certifikaty a vysvedceni. Jiste ale jste si vsiml, ze v zasade nikoho nezajima, zda jste se ucil dobre nebo spatne, ale zda mate nejaky diplom pokud mozno z prestizni skoly. Proste dojem neudelate jinak nez diplomem........

3 0
možnosti
LC

Studenti obecně hrají na to, že když školu studují, musí ji prostě dostudovat, přece jiná možnost neexistuje. Je jedno, jak se učí nebo zda vůbec. Setkal jsem se i s tím názorem, že pokud studentům nejde studium, je potřeba snížit nároky na ně.  

Já tedy nevím, ale i pro studium střední a pak vysoké školy jsou potřeba nějaké předpoklady související s mozkem studenta. Když jim bude škola ustupovat, nebude mít přeci takové studium žádný smysl a užitek, ne? 

Není povinné mít maturitu nebo doktorát...

20 0
možnosti
EK

kolik chyb jste našli v tom textu 1? já jen dvě :-/

1 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8252x
Společnost se dělí na:

Vegetariány a "Pouze-kuřecí-maso-jím".
Šprty a "Já-jsem-se-to-fakt-neučil!"
Boháče a snoby s půjčeným značkovým sakem.
Zloděje a kamarády, co nevrací dluhy.
Dospělé a velké vzrůstem.
Cikány a bílé recidivisty.
Kuřáky a nekuřáky s cigárem.
Ošklivé a upravené ve photoshopu.
Hip-hopery, vlastence, spodiny, vojáky, gympláky, kočičky a pejsky, ...

Je to tragikomedie.

Seznam rubrik