Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

naprostý souhlas, ano - debilní otázky.

1 0
možnosti

Nechápu to rozhořčení kolem Jidáše, protože sama s tím nemám problém a znám jméno i příběh. Ale jako vášnivý čtenář s maturitou z češtiny bych volala po jisté modernizaci osnov. Podle mě je škoda, že se mladí učí čtyři roky o literatuře a nedozví se tam, že existuje nějaký Nesbo, že existuje trilogie Milénium apod. Byla bych pro, aby se učení o klasice zkrátilo a ušetřený čas se věnoval i současné literatuře, bestsellerům a autorům, kteří ještě žijí.

Maturovala jsem v letech, kdy se státní maturity připravovaly a zaváděly se už nějaké společné prvky, jako například seznam literatury. Musím říct, že jsem měla štěstí, že náš učitel na něm netrval, protože nevím, co bych si vybrala. Měla jsem vlastních asi 60 knížek a z těch doporučovaných jsem tam napsala asi jen dvě, které jsem ani pořádně nepřečetla. Ten výběr je strašně úzkoprsý, já jsem v té době četla Kafku a prokousávala se Holanem, ale výuka se jimi v podstatě nezabývala.

1 5
možnosti
MM

Jen dvě poznámky:

1) nejsem si jist, zda by se měl věnovat čas BESTSELLERŮM. Rozumíte: to, že se něco prodává, neznamená, že je to zvlášť kvalitní (spíše naopak).

2) jako vášnivá čtenářka (notabene s maturitou z češtiny) byste asi měla vědět, že "mladí se o existenci Milénia nedozVĚDÍ".

Záleží asi na tom, co tak vášnivě čtete :-)

7 0
možnosti
JN
TH

Maturitni test z cestiny jsem prehledla udelala v kratkem case. 

Kdo tu udela vic nez tri chyby, at jde delat popelare. Jestli ho vemou.....

7 5
možnosti
MS

Viďte. Maturita z literatury je prostě kravina. To už je směrodatnější fyzika nebo zeměpis.

9 3
možnosti
MS

...prosímtě ... A bez čárek okolo. Čeština brečí ...

0 4
možnosti
LGPT

Při nejistotě stačí tři kliky na Google. http://www.proofreading.cz/prosim-s-carkami-nebo-bez Prosímtě, vy nebrečte. :-)

0 0
možnosti

Že je Jidáš Iškariotský, Maří z Magdaly a Ježíš Nazaretský prostě patří k základnímu vzdělaní evropana. Nikdo přece nechce, aby studenti definovali zkratku INRI (tím spíš, že hned první písmeno je foneticky matoucí), která už do teologie patří ... Maturoval jsem těsně po revoluci (6 měsíců) a v otázkách byl Kundera, Škvorecký a Kafka stejně jako Zápotocký ... že jsme se neučili? Koho to zajímalo, prostě se předpokládalo, že ke vzdělání patří i zájem a sledování věcí kolem sebe. Věřím, že ke kopání výkopu není potřeba vykřikovat "Království za koně", ale bylo milé, když můj kamarád z USA po absolvování univerzitního vzdělání z literatury věděl z hlavy o prokletých básnících míň než český středoškolák... A test CERMATU? ... jeho rozsah a obtížnost odpovídá běžné písemce z češtiny, kterých jsme na střední absolvovali hromadu a bez možnosti "zvolit ještě z lidu" ...

Prostě bych byl rád, když řeknu, že někdo udělal něco za 30 stříbrných, aby běžný čech nehledal signál na wifi, aby pochopil o čem mluvím....

45 5
možnosti
DU

Naprostý souhlas pane.

4 0
možnosti
LN

..moje odpověď na vaši otázku v závěru zní......africký řezník....;-)

2 0
možnosti
RC

36 bodu, 26 let po maturite, za pul hodky. To jde ne?

4 0
možnosti
ŠM
JK

Zkouška je zkouška, to je bez debat. Kdo neumí, nemá, o tom nemá smysl polemizovat.

Na druhou stranu mi uniká samotný smysl státních maturit. Kdyby nebyly, stalo by se co, konkrétně?

1 4
možnosti
JM

pár politických kamarádů pánů ministrů by museli žít život jako normální lidé

5 0
možnosti
JN

J71a74n 61N15o25v33á91k

6. 5. 2015 15:27

Nevím, na co si maturanti stěžují, cvičně bez přípravy jsem si ten test dal - za 44 bodů z 50. Přitom na projití stačí 22 bodů :-)

23 0
možnosti
JN

J69a88n 20N91o43v55á79k

6. 5. 2015 15:28

Jo a nevím kolik byl limit, mě to trvalo 35 minut.

1 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8252x
Společnost se dělí na:

Vegetariány a "Pouze-kuřecí-maso-jím".
Šprty a "Já-jsem-se-to-fakt-neučil!"
Boháče a snoby s půjčeným značkovým sakem.
Zloděje a kamarády, co nevrací dluhy.
Dospělé a velké vzrůstem.
Cikány a bílé recidivisty.
Kuřáky a nekuřáky s cigárem.
Ošklivé a upravené ve photoshopu.
Hip-hopery, vlastence, spodiny, vojáky, gympláky, kočičky a pejsky, ...

Je to tragikomedie.

Seznam rubrik